Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Inspiratiesessie Happy & Healthy
Home Specialismes Strategische sessies

Behoefte om even uit te zoomen? Dat kan! Tijdens een van onze strategische sessies krijgen we de onderste steen boven. Zo kijken we bijvoorbeeld waar je momenteel als healthcare organisatie of onderneming staat, maar ook naar wat je ambitie is. Eventueel benoemen we kernthema’s en verdiepen we ons in jouw doelgroep. Vanuit commerciële doelen maken we een vertaalslag naar marketingdoelstellingen die een kader vormen op basis waarvan je als organisatie de beslissingen kunt nemen over in te zetten communicatiemiddelen, mediakanalen en vooral ook de boodschap die je uitstuurt.

Werkwijze

We werken met verschillende tools en werkvormen om tot een marketingstrategie te komen. De meeste organisaties hebben al veel informatie vastgelegd die ze vooraf met ons kunnen delen, zoals een patiënt journey, missie/visie-document of brandkey. Na een gezamenlijke kick-off selecteren we een aantal tools waarvan we denken dat die het beste passen bij jullie organisatie en jullie vraagstuk. We maken gebruik van werkvormen die bijdragen aan een vlotte en gestructureerde sessie, zodat ieders inbreng aan bod komt.

In een sessie toetsen we beschreven documenten, en verdiepen en challengen we de uitgangspunten. We gaan daarnaast met elkaar in gesprek over de resultaten die jullie voor ogen hebben. Waar staan jullie voor? Welke keuzes heb je in je bedrijfsvoering al gemaakt? We zoomen in op de klant journey: op welke punten is de impact op patiënten groot en kun je het verschil maken? En op welke punten liggen commerciële kansen? Maar we hebben het ook over het speelveld waarop jullie actief in zijn. Wie doen er nog meer mee? Hoe zijn jullie onderscheidend ten opzichte van concurrenten? Wat willen jullie uitdragen als merk? Daarbij hebben we ook oog voor eventuele veranderingen in de toekomst.

Alle input uit de strategische sessie leggen we vast in een tekstueel verslag.

Deliverables

Onze strategen formuleren, op basis van de kennis die jullie hebben gedeeld, een aantal kerninzichten. Die vormen weer de basis voor het verkennen van diverse strategische opties. Eventueel worden deze ondersteund met een corporate story. Wij wegen de verschillende opties en presenteren de meest optimale marketingvisie en focusgebieden die nodig zijn om jullie doelen te realiseren.

Een goede strategie hoeft geen dik boekwerk met lange teksten te zijn. Wij geven de strategie graag vorm aan de hand van kernpunten en presenteren die in een visueel format. Zo kun je de strategie makkelijk overbrengen in alle lagen van de organisatie en maak je de strategie behapbaar en werkbaar. Je kan hem letterlijk aan de muur hangen!

Uiteraard is elke sessie maatwerk! Ben je enthousiast geworden? Neem dan vooral contact met ons op, zodat we mee kunnen denken over een optimaal format voor jouw organisatie.

Meer weten over Data en Strategie?

Neem contact op met Cecile Wielens!
Cecile Wielens
Cecile Wielens Consultant Healthcare Marketing - New Business

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!