Spoedklus?

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Sfeerfoto 6 Happy & Healthy

Online marketing

Zodat je online gevonden wordt

Terug naar alle specialismes
Home Specialismes Online marketing

Als je iets niet weet, zoek je het toch gewoon even op in Google? Of het nu gaat om een algemeen weetje of om een medische vraag. Nederland is koploper als het gaat om online zoeken naar informatie over gezondheid.1 We willen graag snel een antwoord en zijn daarom geneigd de bovenste sites aan te klikken. Door middel van SEO en SEA wordt jouw website als een van de eersten getoond in zoekmachines. En via display advertising zorgen we ervoor dat jouw pagina ook via andere websites gevonden wordt.

SEO

Door middel van SEO (Search Engine Optimization) optimaliseren we je website zodat deze ‘hoog scoort’ in de zoekmachines. Met ‘hoog scoren’ bedoelen we dat de website organisch als een van de eerste resultaten getoond wordt. We doen dit op basis van 3 pijlers: techniek, content en autoriteit.

Techniek

Onze specialisten voeren een technische SEO-analyse uit. Op basis van hun bevindingen ontvang je een adviesrapport. Aan de hand van dit rapport kan de webbouwer aan de slag met het optimaliseren van je website. Zodat alles in één keer goed staat. Heb je geen webbouwer? Dan kunnen onze eigen webbouwers dit voor je oppakken.

Content

Op basis van een zoekwoordenonderzoek achterhalen we op welke voor jou relevante termen gezocht wordt. We gebruiken de resultaten om teksten te herschrijven of nieuwe content te maken. Dat kan door het aanmaken van extra pagina’s, het schrijven van regelmatig terugkerende blogposts of het toevoegen van afbeeldingen, animaties en infographics.

Autoriteit

Door middel van ‘linkbuilding’ zorgen wij ervoor dat andere relevante websites naar jóuw website verwijzen. Waarom? Je website groeit hierdoor in waarde en daarmee bereik je een hogere positie in zoekmachines. Uiteraard controleren onze specialisten de kwaliteit en meerwaarde van alle links die naar jouw website verwijzen.

SEO is een langetermijninvestering. Het kan enkele maanden tot soms wel jaren duren voordat je resultaat ziet. Daar staat tegenover dat de waarde van je website lang behouden blijft en dat je je welverdiende positie in de zoekmachines niet zomaar kwijtraakt.

SEA

SEA (Search Engine Advertising) staat letterlijk voor adverteren in zoekmachines. Het doel van SEA is gelijk aan dat van SEO, namelijk een zo hoog mogelijke positie verkrijgen in de zoekmachines. De aanpak is echter totaal anders en beide strategieën kunnen dan ook makkelijk naast elkaar gebruikt worden. Bij SEA betaal je de zoekmachine voor een hoge positie en is de link naar jouw website een advertentie. Dit leidt direct tot resultaat: je staat meteen bovenaan. Zodra je niet meer betaalt, ben je ook niet meer zichtbaar.

Een voordeel van SEA is dat je de kosten volledig in de hand kunt houden. Je betaalt namelijk per klik, impressie of view. Daarnaast kunnen we heel specifiek targeten op een doelgroep (demografische en geografische kenmerken) waardoor je alleen die mensen bereikt waarvoor jouw boodschap relevant is. Op basis van je vraag en wensen adviseren we over een mediabudget.

Display advertising

Een andere manier om meer verkeer naar je website te krijgen, is door middel van display advertising. We benaderen de doelgroep met op maat gemaakte banners die we tonen op relevante websites. Ook hier kunnen we gebruikmaken van targeting om specifiek jouw doelgroep te bereiken. Op basis van demografische en geografische gegevens, of zelfs iemands interesses, verleiden we hem of haar naar jouw website. Zelfs het targeten van healthcare professionals is goed mogelijk. Hiervoor kennen we de juiste platforms.

Heeft iemand jouw website wel al bezocht, maar nog niet de gewenste actie uitgevoerd? Dan kunnen we diegene retargeten en verleiden om toch nog een keer naar jouw website door te klikken. Uiteraard houden we bij retargeting altijd rekening met de huidige wet- en regelgeving en ethische overwegingen. Want zeker in de healthcare sector heb je te maken met maatwerk en bekijken we per campagne wat de mogelijkheden zijn.

  1. Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vaker online op zoek naar informatie over gezondheid. Gepubliceerd op 24 januari 2019: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/04/vaker-online-op-zoek-naar-informatie-over-gezondheid.

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!