Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Sfeerfoto 2 Happy & Healthy

Healthcare marketing in 2020

Met deze 5 ideeën knal je het nieuwe jaar in

Terug naar alle blogberichten

Benieuwd hoe wij jou verder kunnen helpen?

Home Blog Healthcare marketing in 2020

Zo, wat is het jaar snel voorbijgevlogen! 2020 staat alweer voor de deur. Heb jij al nagedacht over je plannen voor het komende jaar? Met deze 5 ideeën steel jij de show!

Zeg het met een podcast

1. Zeg het met een podcast

Onze tijd is schaars en het liefst besteden we de tijd die we hebben dan ook nuttig. De populariteit van podcasts groeit daardoor enorm. Want: als je toch al in de auto zit, kun je net zo goed nog iets leren. En daar is een podcast ideaal voor! #handsfree

Een podcast biedt jou als marketeer de mogelijkheid om relevante topics (zonder buitendienst) uit te diepen en onder de aandacht van specialisten te brengen. Laat bijvoorbeeld een belangrijke key opinion leader aan het woord of zet verschillende experts aan tafel en geef ze een vraag mee om over te discussiëren.

Livesessie

2. Creëer interactie met een online livesessie

Een livesessie biedt op een heel toegankelijke manier de mogelijkheid om interactie te creëren met jouw doelgroep. Door ‘in gesprek te gaan’ kun je ook makkelijk een verdiepingsslag maken in je campagne. We organiseren online livesessies over verschillende onderwerpen, vaak als onderdeel van een grotere campagne. Denk bijvoorbeeld aan een vragenuurtje met een medisch specialist of aan een taboedoorbrekend jongerenprogramma over seks en soa’s. Dit format leent zich uiteraard ook perfect voor topics gericht op ouderen, zoals osteoporose, artrose of incontinentie.

Door je doelgroep te laten meebepalen over de inhoud weet je zeker dat je relevant bent. We bieden daarom de mogelijkheid om kijkers vóór en tijdens de uitzending vragen te laten stellen. Op die manier maken we onze uitzending persoonlijker en voegen we nét dat beetje extra toe om live mee te kijken. En staat er toch al iets anders in de agenda? Dan kunnen geïnteresseerden de uitzending natuurlijk altijd nog terugkijken. Of laat ze een FAQ downloaden met de meestgestelde vragen en antwoorden.

Data

3. Data: hét toverwoord!

Je hoort het overal: je moet iets met data! Maar wat is dat ‘iets’ dan? Wij helpen je. Wist je dat heel veel data over de Nederlandse bevolking openbaar toegankelijk is? Deze data koppelen wij aan de data die jij zelf beschikbaar hebt. Denk bijvoorbeeld aan de postcode of leeftijd van jouw doelgroep. Voor aanbieders van medical devices of zorg vergelijken we deze gegevens met de kenmerken/variabelen van Nederlandse huishoudens, waaronder gezondheidsgerelateerde kenmerken. Op basis daarvan maken we persona’s en brengen we in kaart in welke postcodegebieden een soortgelijke doelgroep zit.

Wat je daaraan hebt? Door jouw doelgroep nog beter te kennen, kun je ze offline én online veel gerichter bereiken. Je weet dan immers op welke postcodegebieden je moet focussen. Dat scheelt mediabudget én verhoogt de kans op resultaat! En van resultaat worden wij blij.

Online vindbaarheid

4. Zorg dat je online zichtbaar bent

Yes, ook in 2020 ligt de focus online! Sociale platforms als YouTube en Instagram blijven groeien. En hoewel steeds minder jongeren dagelijks actief zijn op Facebook, is het medium wel populair bij oudere leeftijdsgroepen. “Sociale media, daar kun je in onze branche toch niet zoveel mee?”, horen we je denken. Geloof ons: je kunt er juist heel veel mee. Veel meer dan je denkt!

Ook medisch specialisten kun je online bereiken. LinkedIn is daar bijvoorbeeld een geschikt kanaal voor. Steek je campagne zo in dat je opt-ins verzamelt en vergroot op die manier je bereik voor een volgende campagne of zorg dat je buitendienst op pad kan voor een face-to-face gesprek.

Uiteraard zorgen wij ervoor dat je campagne perfect past binnen de geldende wet- en regelgeving.

Juiste moment op de juiste plek

5. Op het juiste moment op de juiste plek

Hoe goed je je doelgroep ook kent en weet te bereiken met je boodschap, het zal weinig resultaat opleveren als je niet op het juiste moment en op de juiste plek zichtbaar bent. Door real-time data te koppelen aan jouw campagne zorgen we ervoor dat de doelgroep op het meest relevante moment verleid wordt. Een paar voorbeelden…

Juiste moment

Ons zusje Happy Idiots won er een award mee! Voor A-Z Barbecue koppelden zij real-time weersvoorspellingen aan de campagne, zodat advertenties alleen zichtbaar waren op relevante momenten. Want wie steekt in de regen nou een BBQ aan?! Dat kunnen we natuurlijk ook met gegevens over zonkracht (zonbescherming), pollen in de lucht (hooikoorts) of andere beschikbare data die voor jouw organisatie relevant zijn.

Juiste plek

We hebben allemaal seksuele voorlichting gehad, maar ‘in the heat of the moment’ wordt er toch nog vaak aan onveilige seks gedaan. En die kans is extra groot op een festival. Tijdens muziekfestival Lowlands bereikten we jongeren door middel van geo-targeting. Op basis van hun locatie (het festivalterrein) zagen ze advertenties op hun telefoon die naar de campagnepagina over veilig vrijen leidden.

Ben je nog niet zo ver?

Sta jij nog in de startblokken of gaan we te snel? Trap dan vooral even op onze rem! Want ook met een kleine brochure of een nieuwe website kunnen we jou en je team op weg helpen. Of neem deel aan een van onze interactieve (strategische) workshops. Dan brengen we samen je merk, product, markt of doelgroep verder in kaart. We vertellen je er graag meer over!

Vragen of interesse in voorbeeldcases?

Neem contact op met Cecile Wielens!
Cecile Wielens
Cecile Wielens Consultant Healthcare Marketing - New Business

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!