Spoedklus?

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Coronavirus

COVID-19

Hoe blijf je digital in contact met je doelgroep(en)?

Terug naar alle blogberichten

Benieuwd hoe wij jou verder kunnen helpen?

Home Blog COVID-19 – Hoe blijf je in contact met je doelgroep?

Gezondheid is een essentieel aspect van ons geluk en welzijn. Maar wat als ons kleine kikkerlandje overhoop ligt? Als COVID-19 ons dagelijks handelen langzaam overneemt en we beperkt worden in onze mobiliteit? Als (chronische) patiënten gevoed worden met angst?

De gezondheidszorg draait overuren en prioriteiten verschuiven. Toch wil je als farmamarketeer juist nú in contact blijven met je doelgroep(en). Maar hoe doe je dat? En welke rol speelt je buitendienst?

Communicatie met consumenten en patiënten

Nederland is de afgelopen dagen bang en onzeker geworden. We zijn massaal aan het Googlen geslagen. Vooral kwetsbare groepen en chronisch zieken zitten met veel vragen die specifiek voor hen (of voor hun naasten) van toepassing zijn. Een goed moment om hierop in te spelen en klaar te staan met antwoorden. Hoe?

  • Maak relevante landingspagina’s op basis van zoekgedrag

Bezit je een platform dat in het teken staat van disease awareness? Dikke kans dat mensen jou als autoriteit zien en dús op jouw website op zoek gaan naar antwoorden over hun aandoening (in relatie tot COVID-19). We helpen je graag met het schrijven van zoekmachine-vriendelijke teksten en relevante vragen en antwoorden voor een Q&A.

Zijn er zaken waar je patiënten rekening mee moeten houden? Moeten ze extra voorzorgsmaatregelen nemen, bijvoorbeeld met betrekking tot medicatie? We ontwerpen graag een infographic of animatie voor je. Beeld spreekt letterlijk tot de verbeelding en kan zelfs migranten helpen met het verwerken van ingewikkelde materie.

  • Organiseer een live vragenuurtje

Wil je het groter aanpakken? Dan kunnen we je helpen met het ontwikkelen en organiseren van een live vragenuurtje. Denk bijvoorbeeld aan een vragenuurtje waarin een zorgprofessional antwoord geeft op vragen gerelateerd aan COVID-19, die kwetsbare groepen en/of patiënten hebben.

Onderstaand vind je de actuele status van het Nederlandse zoekgedrag m.b.t. corona + reuma, diabetes, astma, COPD of MS.

In contact met healthcare professionals (HCP’s)

Je buitendienst is naar verwachting voorlopig beperkt in haar contact met voorschrijvers. Gelukkig kunnen de gebruikelijke face-to-face afspraken relatief ‘eenvoudig’ worden vervangen door een WebEx of Google Hangouts. Wil je daarnaast ook nog op andere manieren (non-personal) blijven communiceren met HCP’s? Digitaal zijn er tal van mogelijkheden. Lees gauw verder.

  • Maak slim gebruik van opt-ins

Samen met ons zusje Juice (ook certified Veeva partner) denken we graag met je mee over een integrale aanpak waarbij je o.a. via broadcastmails, approved e-mails en detail aids in contact blijft met je voorschrijver(s).

Heb je nog geen opt-ins? Dan denken we graag mee over een voor jou geschikte manier om opt-ins te verzamelen.

  • LinkedIn

Binnen LinkedIn kunnen we eenvoudig kiezen voor een targeting op branche, functie of vaardigheden. Zo kunnen we belangrijke boodschappen pushen richting professionals die voor jou belangrijk zijn.

  • Podcasts

In deze hectiek op zoek naar meer diepgang? Dan kun je overwegen om een (serie) podcast(s) te maken, vóór én door healthcare professionals. In een podcast heb je de mogelijkheid om belangrijke onderwerpen uit te diepen en (live) vragen te beantwoorden. Daarnaast is een podcast een populair (v)luchtig medium, waardoor voorschrijvers zélf kunnen bepalen waar en wanneer ze luisteren. Handig, in deze roerige tijden.

Nieuwsgierig geworden? We maken graag een afspraak (indien gewenst op afstand 😉 om de mogelijkheden voor jou te bespreken.

Vragen of interesse in voorbeeldcases?

Neem contact op met Cecile Wielens!
Cecile Wielens
Cecile Wielens Consultant Healthcare Marketing - New Business

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!